GDPR – persondatapolitik

Stevnstrup Borgerforening – Persondatapolitik

Hvad er personlige oplysninger?
Enhver form for information, der kan tilknyttes en bestemt person, betragtes som personlige oplysninger. Det kan være navn, adresse, telefonnr., e-mailadresse eller lignende.

Hvilke personlige oplysninger indsamler vi?
For at sende dig vores nyhedsbrev/kontingentopkrævning har vi brug for dine kontaktoplysninger som navn, adresse og e-mailadresse. Du kan til enhver tid afmelde dig fremtidige nyhedsbreve eller opsige dit medlemsskab, ved at sende en besked her og skriv ”afmelde nyhedsbrev” og/eller ”opsige medlemskab” i emnefeltet.

Giver vi personlige oplysninger videre andre?
Vore medlemmers tillid og fortrolighed ligger os meget på sinde. Vi videregiver derfor ikke dine personlige oplysninger til andre til brug for markedsføring m.v.
For at servicere vores systemer kan vores leverandører af IT-relaterede ydelser i nogle tilfælde få adgang til dine personlige oplysninger. Vi indgår databehandleraftaler med disse leverandører bl.a. for at sikre, at leverandørerne underlægges krav for behandling af personlige data svarende til vores krav. Vi overfører ikke personlige data uden for EU/EØS. Danske myndigheder, såsom Datatilsynet eller politiet, kan ligeledes have lovhjemmel til at få adgang til personlige data i vores systemer.

Hvor længe gemmer vi dine personlige oplysninger?
Vi ønsker ikke at bevare personlige oplysninger, der ikke er relevante, så når du afmelder dig nyhedsbrevet, sletter vi fremadrettet dine personlige oplysninger i vores systemer. Borgerforeningen opretholder dog data på husstande/personer optil 3 mdr. efter udmeldelse af borgerforeningen.  Dog gemmes regnskabsmæssige oplysninger i 5 år, i henhold til bogføringsloven.

Hvor gemmer vi dine personlige oplysninger?

Vi gemmer dine data på personlige PC, samt et USB-stik for ikke at sende persondata via mail.

Dine rettigheder
Du har selvfølgelig ret til at se de oplysninger vi har om dig og til at rette eventuelt urigtige oplysninger. I henhold til Databeskyttelsesforordningen har du i særlige tilfælde ligeledes ret til at begrænse eller gøre indsigelse mod vores behandling af dine personlige oplysninger, samt at få overført oplysningerne. Du kan læse mere på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.

Hvem kan du kontakte?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har kommentarer eller ønsker at rette eventuelle forkerte oplysninger. Borgerforeningen, der er ansvarlig for indsamlingen af de personlige oplysninger til nyhedsbrevet/medlemsskab, kan kontaktes her, eller du kan altid kontakte foreningens data-kontaktperson, som er:

Kontaktperson: Jan Johannsen

Telefonnr.: 20155660

Mail: jan.johannsen@me.com

Hvis der er behov for at klage?
Vi tilstræber at løse uoverensstemmelser direkte. Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personlige data, er du velkomment til at kontakte Borgerforeningen på e-mail her eller en af bestyrelsens medlemmer Du har også ret til at klage til Datatilsynet, hvis kontaktoplysninger findes på www.datatilsynet.dk.

(Version 1 pr. 31-8-2019)