STEVNSTRUP

BORGERFORENING & FORSAMLINGHUS

I starten var forsamlingshuset og Borgerforeningen to forskellige foreninger som støttede og supplerede hinanden, men i de sidste mange år har de været samlet i én.

Det er bl.a. Borgerforeningens mål at holde fast ved de go’e gamle traditioner, f.eks. Den årlige Skt. Hans fest ved åen og ikke mindst den lokale revy, der med forrygende forestillinger, år efter år, fylder forsamlingshuset med glade gæster.

Samtidig med at Stevnstrup Borgerforening værner om, de go’e gamle traditioner, er vi meget bevidste om at udvikle tilbud og arrangementer i takt med tiden og medlemmernes ønsker. Af nyere tiltag kan bl.a. nævnes Hithouse og Happyhouse, hvor forsamlingshuset danner rammerne om en forrygende fest med live-musik.

Stevnstrup Borgerforening har i dag ca. 250 medlemmer - Tak for det! Det er vores håb, at endnu flere beslutter sig for at blive en del af en spændende og aktiv forening.

Der var engang!

Sådan begynder alle gode historier...

Denne gode historie tager sin begyndelse helt tilbage  i 1891, hvor der på initiativ af en kreds af lokale beboere, blev opført et forsamlingshus i Stevnstrup.

Lige siden 1891 har det gamle og hyggelige hus på Landsbygaden været en del af lokalsamfundet. Huset er løbende blevet moderniseret og fremtræder i dag flot og velholdt, med et moderne og velfungerende køkken, service til 120 personer og alt hvad der høre sig til for at danne rammen om store og små begivenheder.

Stevnstrup Borgerforening blev oprettet i 1923 og har i tidens løb samlet byens børn, unge og voksne til talrige arrangementer.

Stevnstrup Borgerforening ejer forsamlingshuset og arealet ved åen kaldet Stevnstrup badestrand.

Stevnstrup Borgerforenings formål er, at varetage medlemmernes selskabelige og almene interesser samt drive forsamlingshuset.

FORSIDE

HISTORIE